Mittwoch, 30. Juni 2010

[Gedicht] Today

Heute möchte ich damit anfangen, euch meine Gedichte zu präsentieren. Schreiben hat ja auch etwas mit Lesen zu tun - denn wenn jemand nicht etwas schreibt, könnte es auch niemand lesen.

So zeige ich euch als erstes ein Gedicht, das ich an einem schönen Tag geschrieben habe. Es ist schon bestimmt einige Jahre her, als ich es niederschrieb... Aber ich will es euch trotzdem nicht vorenthalten.

Ach ja, viele (nicht alle) meiner Gedichte sind auf Englisch. Aber jeder mit ein wenig Sprachkenntnis wird sie schon verstehen, denke ich. Meine folgenden Gedichte findet ihr dann auch in einer Übersicht über eine neue Seite in der Reiterleiste.

Los geht es aber nun mit "Today"!

Today

I’m walking down the street, enjoying the sun
Seeing people everywhere, they’re having fun
No clouds are in the air, just a perfect blue sky
It feels like I am able to fly
I’m walking through the park, smelling the air
Seeing all the trees and the flowers everywhere
No anger, no sorrows, no fear and no pain
Simply happiness is today’s gain

Today I’m in the mood
Today everything’s good
I enjoy this day
Cause today is my day

I call my friends; let’s go for a ride
Let’s enjoy the day, ‘cause everything’s alright
The weather, the time and the mood
Let’s drive along without caring for the route
Turn up the music, the radio plays our song
And together let’s go, let’s sing along
We celebrate a party in a driving car
There wasn’t a day like this by far

Today I’m in the mood
Today everything’s good
I enjoy this day
Cause today is my day


1 Kommentar: